Veckans Meny

Nu har jag börjat om igen med "Veckans Meny" förut var jag riktigt duktig på det men senn rann det ut i sanden och det blev inte av.. Sen har jag börjat om igen men ändå inte hållit det för att "nää det där är jag inte sugen på eller det där ids jag inte laga osvosv"

Varör gör jag veckomenyer då ? Jo för att det är lättare att planera vad man ska handla, det blir inte lika lätt att man alltid äter samma rätter av gammal vana, man kan planera in av det man har hemma och komma ihåg att ta fram ur frysen osv. Annars är det jäkligt lätt för oss iaf att man glömmer ta fram nåt åsså kommer man hem efter jobbet hungrig och trött, har ingen lust alls att laga mat och så blir det köttbullar och makaroner jämt och ständigt eller ännu värre att man köper en massa skräpmat ;) Sen kan det ju även vara smart att planera in nåt snabbt och enkelt dem dagar man jobbar längre och unna sig något godare dem dagar man har tid att stå vid spisen :)

Den här veckan blir det då;

Måndag: Kyckling i citron och dragonsås med ris.
Tisdag: Panerad & stekt löja med potatis.
Onsdag: Tonfiskröra & makaroner.
Torsdag: Kebabgryta med ris.
Fredag: Ädelostfyllda köttfärsbiffar med sås och något till

Lördag och Söndag har jag inte bestämt ännu.



Kommentarer
Johanna P

Fan vad jag älskar din blogg å alla dina saker. Är sååååå avis!! ;)

2011-02-02 @ 18:00:31
Elina

Nååh tack :) :)

2011-02-02 @ 20:12:33
URL: http://blow.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0