Mitt hem är min borg :)

Den här lägenheten var inte alls i min smak när vi flyttade in. Grå eller vita tapeter överallt, Slitet kök, vidriga bänkskivor från 75 som var så inätna av smuts, fulla i repor osv så hujjaligen, Trägolvet i vardagsrummet bestod av mer springor än golv och inte är förglömma den svinigt utförda så kallade "Flyttstädningen". 
 
Jag tror vi städade i säkert 30 timmar - Hela lägenheten från golv till tak skrubbades med cillit bang och klorin.
 
Besiktningsprotokollet skickade jag in en överklagan på och vi fick bla nytt parkettgolv i vardagsrummet, nya bänkskivor i köket, Det sattes silikonfog och kantlister på flera ställen i köket där det helt enkelt saknades, Ny plafond i taket då den innan var sprucken. Balkongdörren lagades och sen i efterhand har jag beställt renovering av persiennerna i alla rum.
 
Idag har jag slipat och oljat in träet som sitter högst upp mot köksskåparna ovanför diskbänken och imorgon ska vi börja tapetsera det andra sovrummet så vi kan flytta in där och jag kan börja inreda gästrummet. Har bla. Köpt nya sängkläder, gardiner och en matta så det kommer bli så fint så ! :)
 
 
Här är då det jag gjort idag, det behövdes som ni ser :)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0