Jättegod Kebabgryta - Recept

Åh, Min middag blev jättegod ! Klart ni ska få receptet ;)
Som ni vet lagar jag inte efter recept eller mäter det jag häller i så ni får hålla till godo med mina o-precisa mängder.



3-4 Portioner

-Olja eller smör till stekning
ca 300g Kebabsplit
1/2 fint hackad gul lök
2 pressade vitlöksklyftor
1/2 - 1 burk krossade eller passerade tomater
1,5 msk Soja
1,5 msk chilisås
1 dl Grädde
Kryddor: Salt, Peppar, Oregano, Spiskummin, Koriander, Chilipulver, Paprikapulver, Grillkrydda
Och så grönsaker såklart som paprika, tomat, majs osv.. Min gubbe avskyr grönsaker så det vart inget sånt för mig :(

1. Fräs lök & vitlök i matfett tills de mjuknat och tillsätt sedan köttet som du genomsteker och kryddar. (Tänk på att chili, peppar osv blir starkare ju längre de tillagas så sätt starka kryddor på slutet om du vill ha mild smak)
2. Häll i tomaterna, chilisåsen, grädden, sojan och eventuella grönsaker.
3. Smaka av och krydda mer efter behov.

Mucho gott och tog lika länge att tillaga som riset att koka.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0