Tips - Müsli

Kommer ni ihåg bröden jag tipsade om ?

Då sa jag ju att jag skulle tipsa om müsli oxå.. Det har fallit lite mellan stolarna om man säger så, men bättre sent än aldrig ;)

Min absoluta favorit är Axa's Osötade Äppel & Kanelmüsli.
Har ätit den i flera år nu och tröttnar inte eftersom att den är god som den är men jag brukar variera med att tillsätta lite olika saker som mer russin & kanel, solrosfrön, pumpafrön och torkade tranbär. Vad som finns hemma och jag är sugen på helt enkelt :)

Jag tycker att den är så god för att den inte blir sådär uppblött och geggig lika snabbt som annan müsli, den är väldigt mättande och riktigt nyttig. Dem flesta andra müslisorter med frukt i typ tropisk och allt vad dem nu heter brukar ha typ 10 olika tillsatsämnen, socker, olika sorters sirap, vetemjöl, bakpulver och en massa annan skit i så den här är överlägset bäst :) Tyvärr kostar den lite mer men den räcker länge eftersom den är så mättande.



Kolla den imponerande innehållsförteckingen, Inga tillsatser och som sagt osötad.

Havregryn, rågflingor, veteflingor,
rostade kornflingor (kornmjöl, vetemjöl, kanel, salt)
russin 5%, solrosfrön 5%, torkade äppelbitar 4%.
76% Fullkorn.


När inte min favorit finns brukar jag i nödfall ta Axa's Dinkemüsli med bla. Fikon & Hallon.



Den innehåller:

Havregryn, rågflingor, dinkelveteflingor 15%, veteflingor,
rostade kornflingor (korn, socker, salt, malt), fikon 7% (fikon, rismjöl),
pumpafrö 6%, frystorkade hallon 2,5%, linfrö2%.

Fullkorn 82,5%

www.axa.se kan man se vad alla deras produkter innehåller och hitta tips på bra frukostar, olika grötrecept och en massa mer :)



Kommentarer
sanna

Hehe, jag har inte ögoninflammation :) använde bara sådan salva för att försöka lindra min allergi ;b

2010-09-10 @ 18:53:28
URL: http://sannaallden.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0