aaah

Alltså jag har ändrat mig, Tror inte jag ska städa ur nå skåp idag om jag nu inte blir väldigt rastlös vill säga. Efter att jag skrivit det tidigare inlägget gick jag och la mig och sov till kl 12.30... Kan ni tänka er så jävla skönt ? Det är 100 år sen jag varit ledig en hel dag och det är sååå skönt :)

Nu ser jag dock att klockan har hunnit bli mycket och jag har inte hunnit äta lunch än så jag är svinhungrig ! Måste hitta på nåt att äta innan de är dags för middag :D


Här får ni receptet på kakan jag bakade igår:


75g smör
2 msk mjölk
2,5 dl socker
1/4 tsk salt
1 tsk vaniljsocker
1 mosad banan
2,5 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
100g hackad choklad
Krossade pecannötter
2 ägg.

1. Smält smöret, låt svalna och blanda sedan med mjölk,vaniljsocker, socker och salt.

2. Dela äggen och tillsätt gulorna, Vitorna vispar du hårda i en annan skål och tillsätter allra sist.

3. Mosa bananen och vänd ner den, Hacka choklad och rör ner den tillsammans med mjöl och bakpulver.

4. Grädda 30-35 minuter på 175 grader.

Note; Jag tycker att det blev lite väl sött så sockret kan man minska på och tyvärr sjönk all choklad till botten, Varför vet jag inte.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0