Kyckling i Jordnötssås - Recept

Förra veckan lagade jag en riiiktigt god thai-kycklingrätt. Verkligen supergott men TYVÄRR kan jag inte ge något exakt recept då jag som vanligt bara "höftade"och nu inte minns hur jag gjorde :D. Vi gör så att jag skriver vad jag hade i och så får man själv bestämma mängderna efter vad man tycker om - Om man vill prova laga detta :)



Kyckling i Jordnötssås

2 Kycklingfileér
Matolja
1/2 burk kokosmjölk
Grön currypasta
Fisksås
2 rågade matskedar Jordnötssmör
Lite kryddor som curry, peppar lite socker osv.

Eventuellt vitlök, sambal oelek, röd currypasta - Jag minns inte ?!

1. Hetta upp matolja i en wookpanna, Fräs vitlök/lök nu om du har i det. Stek + krydda kycklingen på hög värme och ta sedan upp ur pannan.

2. Fräs grön currypasta och häll sedan i kokosmjölken så smakerna får koka fram en stund. Rör ner jordnötssmöret och lägg sedan i kycklingen igen. Tillsätt gärna grönsaker.

Servera med ris.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0