Mat-lista

Jag hittade en lista på en mat-blogg... Och den var rolig för mig att fylla i :)

Mest avvikande mat du tycker om: Surströmming kanske, Det är ju inte så många i min ålder som tycker om det men det är ju så GOTT !, Sen tycker jag ju väldigt mycket om rökt hjärta.


Mest avvikande mat du inte tycker om: Kanske ugnspannkaka, Det hatar jag verkligen medan exakt alla andra verkar älska det. Segt, uppvärmt mjölgegg. Nej tack


Mest typiska mat du inte tycker om: Blodpudding, leverbiffar, bruna bönor, sill, fiskbullar och sådant päckel gillar väl ingen.


Och mest typiska mat som även du gillar: Ja pizza, hamburgare & tacos måste jag väl säga då haha


Favorit bland utländsk mat: Sushi ! Och Thailändskt såklart.


Favorit bland svensk husmanskost: Oj, Alltså riktig gammal husmanskost är fan inte min grej. Men hemmagjord palt är ju gott :)


Och något svensk du tycker mindre om: Hehe lättare där då. Köttsoppa, Isterband, Kålpudding och de jag nämnde på fråga 3. Mjölkstuvade makaroner hatar jag också.


Godaste matbrödet: Foccacia ! Mmmm


Godaste bakverket: Ååh vad svårt !! Lyxmuffins och Silviakaka är det jag kommer att tänka på nu. Och dammsugare/filmrullar såklart ! :D


Bästa vardagsmaten: Wook eftersom det är gott och enkelt samtidigt som det går att variera väldigt mycket och göra billigt. Sen tycker jag väldigt mycket om olika biffar och korvstroganoff.


Och någon vardagsmat du är riktigt trött på: Köttbullar & makaroner, korv & makaroner, köttfärssås & makaroner. Allt såntdär skit man har ätit hela livet.


Din favorit på restaurang: Jag har inte råd att gå på fina restauranger så när jag gör det blir det oftast Thailändskt på Baan Thai som jag älskar!

  

Vad föredrar du till efterrätt: Hmm..Nån god kaka tror jag. Sött men inte för sliskigt och tungt. En rabarberpaj kanske  :)


Vilken krydda uppskattar du mest: Färsk vitlök absolut ! Sen använder jag cayenne, chili, paprika och curry i det mesta jag lagar faktiskt. Mer eller mindre.

  

Och en krydda man kan slopa helt: Jag hatar dill, Och tycker inte så mycket om örter i allmänhet.. Gillar inte rosmarin, salvi, timjan och sådant. Kryddpeppar och lagerblad är väl inte heller så smaskens.


Sista frågan, Vad är delikatesser för dig: Löjrom, mögelost, rökt/torkat/gravat kött.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0