Hoff, Värsta Aktiva

Tänket berätta om maten jag lagade idag, Pasta med tomat&basilikasås

Receptet löd såhär:

Pasta
1 pkt Bacon
1 burk Creme Fraiche Tomat&Basilika
1 röd paprika
Cayennepeppar
Svartpeppar
Salt

Stek baconet och rör sedan ner den smaksatta creme fraichen, Krydda och häll i slutet ner hackad paprika och kokt pasta. Rör om åsså är det klart.

Betyg: Det är jävligt lätt och går fort men är alldeles för klent smakmässigt för mig, Och för mycket paprika. Jag brukar aldrig följa ett recept helt men nu gjorde jag det och blev som sagt inte riktigt nöjd. Jag har själv uppfunnit en liknande rätt där man steker bacon och sedan tillsätter vanlig creme fraiche, vitlök, curry, cayenne, salt, peppar och paprikapulver. Sen i slutet sätter man dit hackade körsbärs tomater.. Detta äter man sen till pasta och det är mycket godare.

Så det är ett bra recept men för lite smak :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0