Köttfärslimp-Jävel !


Denna bild beskriver rätt bra min känsla just nu.

För det första fanns det inget ströbröd så jag fick mosa hrådbröd, Det flög msulor och bitar i hela köket.

Emil hade fryst in ett helt svinstort paket med köttfärs så efter flera timmars tinande var det fortfarande stelfruset, Självklart rymdes det inte i mikron så jag fick tina det på svag värme i ugnen och skrapa av allt eftersom det tinade.

Efter att jag bränt mina små händer på värmespiralerna i ugnen x antal gånger och en timme senare var det äntligen klart. Då ska jag börja göra själva smeten.. Tacokryddan tar slut.

Utöver detta har jag ont i huvet och mina händer svider av småsår och brännblåsor.


Maten är iaf redo att börja ugnas,stekas och kokas.

Jag kokar pottis till och sen ska jag steka bacon och lägga på köttfärslimpan.. Det blir väl gott ?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0