Fläskfilé med klyftpotatis och sallad.

Idag har jag kastat ihop en ganska god maträtt.

Kan börja med receptet på Salladen:

Eller recept och recept, Jag använder ju inte nåt sånt men jag ska berätta vad det är i den.

Salladskål
Gurka
Fetaost
Rostade Pinjenötter
Limepeppar
Lite pressad citron
Olivolja

Först skar jag alltihop och rostade nötterna (Stek dem på hög värme i torr panna). Kryddade och satte i lite olja och citron som en dressing och sen var det klart. Nu tog jag bara vad jag hade hemma och både gurka och salldskål är ju relativt smaklöst så har ni möjlighet välj hellre Bladspenat, Ruccola eller liknande.


Fläskfilen hade vi i kylen sen tidigare och klyftpotatisen gjorde jag. Om jag får säga det själv blev dem jävligt goda ! Satte först olja och flingsalt i ungsformen, La klyftorna med skalet nedåt, Hällde på lite mer Olja, Salt och peppar.

Mmm :)


 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0