60 Frågor

Jag hittade den här listan hos Niotillfem, Den hade många roliga och ovanliga frågor så jag tog den. Jag gillar ju sånahär listor.. Man får lixom fundera lite på om hur man själv är :)
 
1. Hur gammal är du? Jag fyller 23 år om månader. Galet !

2. Hur gammal känner du dig? Mitt "Galet" i frågan ovan avslöjar kanske att jag inte känner mig som 23 iaf. Eller alltså - Jag bor i hus, har ett förhållande sedan 5 år tillbaka, har min egna bil, ett fast jobb.. Löser korsord och pratar om matlagning med min arbetskamrater så jag beter mig kanske inte som dem 17 jag känner mig som.

3. Vad har du gjort i dag? Tagit sovmorgon, varit på personalmöte, hälsat på Emils jobb, promenerat med hunden, städat osv.

4. Vilken film såg du senast? Yrrol alldeles nyss :)

5. Vem ringde du senast? Säkert Emil.

6. Är du besatt av någonting? Besatt är väl ett ganska starkt ord men jag har extremt svårt att låta bli gosaker.

7. Är du rädd för blod? Jag svimmar när jag får näsblod så, JA i fucking hate blod !

8. Beskriv platsen du befinner dig på just nu?  Sitter hemma i vårt hus, I gästrummet där jag har min dator.

9. Kan du nämna fem statsministrar under 1900-talet i Sverige? Alltså jag såg ju vad personen innan hade skrivit så det blev lite fusk men jag hade säkert kunna nämna 3-4 iaf.

10. Googlade du för att få fram svaret på föregående fråga? :)

11. Vilken färg är dominerande i din garderob? Svart och rosa.. Fast det har börjat smyga in endel mintgrönt och knallblått oxå. Jag har börjat älska mintgrön !

12. När vaknade du i dag? Jag sover alltid när jag är ledig eller jobbar kväll till 10-11, mycket skönt !

13. Vilken är din favorithögtid? Är inte så mycket för högtider kärringen mot strömmen som man är gillar jag inte att fira bara för att man "ska" det. Men säger Julen.

14. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu? Jag längtar tills vi är i London men jag trivs ganska bra där jag är nu.

15. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till? Jag har inte varit på någon plats som jag vantrivts på så men ett ställe jag blev besviken på är Seskarö, jag hade föreställt mig någon slags idyll och där fanns bara brustna drömmar och förfall av något som en gång hade varit fint ungefär.

16. Hur vill du tillbringa din pension? Åh, Jag vägrar vägrar vägrar inse att Oden inte kommer finnas för alltid. Jag ser framför mig oss 3 mysa och ha det gött precis som nu :)

17. Vad lyssnar du på just nu? Det är ganska tyst..

18. Har du någon gång brutit ett ben? Nej jag har aldrig ens fått ett djupt sår. Jag passar mig noga för allt som kan vara farligt !

19. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl?  Smör, ägg, grädde, creme fraiche och citron.

20. Vem är din favoritkändis? Jag har nog ingen sån direkt.

21. Vad är du på för humör just nu? Hungrig..

22. Vilka världsdelar har du varit i? Bara Europa.

23. Snarkar du? Nej, Kanske lite tyst nån gång. Vad vet jag :)

24. Vilka yrken har du provat på? Jag har jobbat som städerska och undersköterska. Haft praktik på affärer, storkök, dagiskök, arbetsterapi, korttidsboenden och lite sånt.

25. Hur går du helst klädd? Hemma i myskläder. Borta i jeans, någon tröja, sneakers och skinnjacka.

26. Vilket stjärntecken är du född i? Oxen och allt som står om det stjärntecknet stämmer in sjukt mycket på mig.

27. Vilket är ditt favoritgodis? Saltlakrits, sura godisar, såna som smakar vattenmelon.

28. Vad sa du senast? Ett äcklat: Åh Fyfan !

29. Vilket var ditt bästa ämne i skolan? Geografi och Engelska. Kanske lite Historia och Samhällskunskap.

30. Vad har du på dig just nu? En svart morgonrock med rosa prickar.

31. Vilken är din favoritaffär? Jag vet inte om jag har någon. Det beror ju så mycket på vad man är ute efter.

32. Vad har du för storlek i kläder? Oftast XS.

33. Vad har du i dina fickor? Kortetui, hemnyckel, bilnyckel, läppsyl och mobil.

34. Vad köpte du senast? Tankade bilen.

35. Hur många gånger har du flyttat? Har bott med Mamma & Pappa på bergnäset, sedan i varsin lägenhet med dem fortfarande på bergnäset, Sen på Porsön forskarvägen 115 & Ängesbyn 688, Hus på Rutviksreveln, Forskarv 49, Forskarv 53, Fällan och nu slutligen Lahdenpää 51.

36. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med? En båt eller så.

37. Är du morgon- eller kvällsmänniska? Alltså, Varken eller.. Lite av varje kanske. 

38. Senaste filmen du såg på bio? Ehm.. Det är nog ca 10 år sen så jag minns inte !

39. Har du blivit sydd någon gång? Ja, I pannan. Trillade in i ett gammalt element.

40. Har du någon gång badat naken utomhus? Kanske när jag var riktigt liten.

41. Vad åt du till frukost?  Rostat bröd med jordnötssmör. Ska äta detsamma till kvällis :D

42. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan? Då skulle jag snart fylla 13.. Jag minns verkligen inte nåt specifikt. Antar att jag hade eller skulle börja 7an.. Att jag umgicks mycket med Maja, Cissi, Josse & Frida ?

43. Har du någon gång åkt dit för fortkörning? Nej :)

44. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig? Minns inte..Säkert Emil som gjorde någon gullig grej eller att min syster kom hit för att måla våran trapp åt oss.

45. Vart lägger du din mobiltelefon när du sover? I en toffla på golvet nedanför sängen så den inte ska vibrera så högt mot golvet. Har alltid på ljudlöst.

46. Vad var det sista du åt?  Åt ganska äckig middag vid 17.. Eller nej jag åt godis och drak en pk !

47. Vem är världens vackraste kvinna?  Jayne Mansfield !

48. Är du blyg? Jag brukade vara det men nej, Det har lixom växt bort.

49. Vilken var den sista konserten du var på? Minns inte !

50. Vad heter du i andra namn? Jag heter Amy Elina Isabell.

51. Har du varit med om en bilolycka? Nej.

52. Har du något bevarat inom dig som ingen annan vet? Ja, säkerligen en hel massa.

53. Vilken är den roligaste träningsformen? Yoga, Pilates, Qi gong och sånt :)

54. Har du några husdjur? Jooo världens bästa lillvovve och förhoppningsvis har vi en till lillpalt till slutet av sommaren.

55. Vill du gifta dig? Nja, Vi pratade om det här för någon dag sen men vi är inte så noga om det. Som ett stort bevis på kärleken javisst men alla papper och juridik och besvär som följer med vet jag inte.

56. Var växte dina föräldrar upp? Mamma i Luleå, Hon är född på Porsön. Pappa i Jockfall, Tror han flyttade till Luleå som 16åring.

57. Har du någon gång ringt polisen? Ja en gång mitt i natten när någon som fan försökte komma in i lägenheten. Hujjjam det tog aaaslägne att sluta vara rädd efter det.

58. Har du svenskt ursprung? Ja :)

59. Har du, eller har haft, något smeknamn? Nej, jag får fan aldrig några smeknamn.

60. Vilka är dina största svagheter? Hela mitt liv.. På dagis, lågstadiet, mellanstadiet, högstadiet, gymnasiet, på arbetsplatser, i förhållanden.. Alltid får jag höra att jag ja vad ska man säga.. Är för rak på sak, säger för mycket vad jag tycker, låter arg & bestämd. Folk tar lixom illa upp av saker jag inte menat som nåt dumt pga av sättet jag säger det på förmodar jag.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0