Brödbak

Med både fil & mjölk som behövs användas upp, En nyinköpt hushållsassistent och en nyligt hemkommen bröd-receptsbok är det Brödbak som står på schemat imorgon ! :)
 
Jag tänkte göra Potatisrutor, Kryddlimpor och Yogurtlimpa med Lingon. Det ska bli så kul att kunna baka en massa bröd nu när man inte måste stå och knåda sig gråhårig för hand längre :)
 
Jag har köpt en sånhär gammal hederlig Electrolux assistent. Jag vågade mig inte på att köpa en ny då jag tror dem är av så racklig kvalitet nuförtiden. Gamla assistenter kan man hitta i massor på tex Tradera. Min gav jag ca 900 kronor för men det varierar lite på märke, modell och hur mycket tillbehör som följer med.
 
Den nya boken är denna:


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0