Inför vintern

Jag bor ju numer ett par mil norr om polcirkeln och vintrarna här tenderar att vara ganska så långa och kalla, Tänkte därför att det nog är bäst att beställa lite vinterkläder så man överlever. Sist jag köpte täckbyxor var jag nog en 10-12 år så dem börjar bli lite korta i benen och några vinterskor äger jag inte.. Ja, ni märker på vilken nivå jag är och det kanske inte passar sig när man måste skotta snö etc eller när det är -30 i en vecka.
 
På Engelsons.se som egentligen är en sida för typ jägare och gubbar har dem jättebilliga kläder i bra kvalitet så därifrån har jag valt ut det allra nödvändigaste, Inte direkt den roligaste shoppingen jag ägnat mig åt :). Varma jackor har jag många sen tidigare så nu är det bara skor som fattas. Jag tänker mig ett par riktiga vinterskor som verkligen är varma på riktigt och inte några "skopunkten kängor" i äkta plast. Så om det finns någon friluftsnisse här tar jag väldigt gärna emot tips på varma, sköna skor i bra kvalitet som inte är så stora och klumpiga.
 

Ullsockar ! Trots att jag alltid har sjukt kalla fötter har jag hittils tillbringat mina vintrar i samma skor som på sommaren med tillhörande tunna bomullsstrumpor. Ändring på det :) 75 kronor.

Långkalsonger, Som jag i vanliga fal bara hatar. Det kan omöjligt finnas nånting oskönare än att tränga ner en extra hud i sina redan för tighta byxor. Usch.. Menmen what to do :) 55 kronor.
 
Täckbyxor :) 199 kronor på rea !
 

Och en mössa för 39 kronor, Mössor är oxå ett såntdär plagg jag inte använder så jag hoppas det är en modell som sitter hyffsat snyggt :)
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0