Onsdag

God Morgon ! Jag är ledig idag.. Såå skönt :)
 
1. Turkisk Peppar chokladbollarna var goda, Utsidan var jättegod med saltlakritsströssel och riktigt god turkisk pepparsmak, Däremot tyckte jag inte att utsidan passade så bra med insidan utan det vart mer som att man tuggade på två helt olika men goda saker samtidigt. Så inget giftermål i munnen men ändå ganska gott :)
 
2. Whiskeyglöggen har jag inte smakat på ännu.
 
3. Jag bakade polkacookies igår, dem blev jättegoda.. Inte alls vad jag väntat mig men goda ! Nivet vad man menar med en cookie.. Typ en krispig kaka som kanske är lite seg i mitten. Dessa flöt ut över hela plåten och blev jättetunna mer som flarn i form och konsistens. Jättesega och smakade precis som knäck & kladdkaka blandat med polkagrisar och chokladbitar. Såå.. Även om nåt inte blir vad man väntat sig kan det bli bra ändå !
 
4. Jag funderar på om jag ska baka skurna pepparkakor idag.
 
5. Den tanken ledde mig till - Undra vad jag ska laga för middag ?
 
What the heck.... Jag ska gå ut med Oden nu och sen får vi se vad som händer. Förmodligen tänker jag ta fram resten av allt julpynt medans Emil är på jobbet ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0