Pollensäkring

Pollenavlägsning pågår... Jag har nu stängt alla vädringsluckor, bytt sängkläder & handdukar, tvättar ansiktet så fort jag kommer in utifrån och särskilt ögonen/näsan, har tagit allergitablett och nyss duschat och varit extra noga med att tvätta håret. Det blir inget utomhusvädrande av några sängkläder på ett tag och mest av allt hoppas jag på regn. Seriöst.. Hur fan orkar man uppfinna pollenallergi ?

Värst av allt är ju att jag inte kan vädra mina precious sängkläder ute... Jag gör det seriöst kanske 4 ggr i veckan och nu kommer det kännas skitäckligt och instängt att sova i ovädrade. Eller okey jag ljög - Värst av allt är att inte kunna andas.

Hursomhelst hoppas jag att jag bara är typ lite allergisk och att jag är extra känslig nu när jag är förkyld eller att jag åtminstone bara är allergisk mot typ en sorts pollen.. Just nu tex är det ju i stort sett bara björk här uppe men i mycket höga mängder tydligen.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0