Tisdag

Hej Hej, Long time no see !

Tänkte uppdatera om vad som händer här uppe i lappmarkerna.. Jag håller bokstavligt talat på att bli galen på alla förbannade mygg & knott... Det är så många att man seriöst inte kan gå utanför dörren utan att dö.

Förra helgen var det Pajala marknad som var överlägset tråkigaste året hittils men jag blev åtminstone inte bakis så det var ju skönt :) Vi har börjat fixa i huset nu oxå.. Toaletten är snart färdigmålad - ljusrosa, Golvmattan där inne ska oxå bytas för den var så ful. Lite annat småfix har hunnits med.. Målar även en stor inbygd garderob rosa invändigt och så har vi dragit ut alla spikar & krokar ur väggarna och spacklat igen hålen.

Gamla spisen har kopplats ur och den nya kopplats in, Idag ska vi nog måla ett sista lager på toaletten och börja förbereda väggarna i hallen för målning.. I hallen ska både tak, hall och väggar målas om så det blir endel :)

I övrigt jobbar jag mest hela tiden.. Jobbar nu i veckan Mån, Tis (ledig Ons) och sen jobbar jag Tors, Fre, Lör, Sön, Mån, Tis igen. Stånk & stön men det ska nog gå bra :) Ska föresten på arbetsintervju imorn i Pajala.. Ett jobb som börjar strax efter att mitt vikariat här i Korpis har tagit slut.. Det blir ju långt och pendla men att gå på intervjun skadar ju inte så får jag avgöra sen om jag hellre tar det jobbet (om jag skulle få det) eller blir timvikarie här. We'll see :)

Men nu ska vi fara å käka och jag ska byta till lite oömmare kläder innan vi far och fortsätter med huset :)


Kommentarer
Åsa

Bilder från huset tack!! :P

2012-07-11 @ 00:12:32
URL: http://enkoppsprit.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0