Helgen i ord

En sammanfattning av helgen..

På Fredag jobbade jag kort dag och hade turen att bli bjuden på nystekta plättar hos sista kunden, Sedan var det bara att åka hem, packa bilen och starta resan. Hade som vanligt en idiot bakom mig som inte riktigt förstod det där med att man bländar den framför sig om man ligger en sisådär 50 meter bakom med helljus på.. Köra om kan dem som vanligt inte heller så efter ca 5 mil fick jag nog (detta händer ungefär varje gång jag ska köra långt) så jag svängde in på en parkeringsficka, körde ut direkt bakom och gav igen. Bastards

Resten av vägen gick bra och jag kom fram vid middagstid ungefär, Då hade min älskade gogubbe lagat sviiingod middag som överaskning.. Kött, klyfpottis och hemmagjord sås som alltihop smakade fantastiskt - Inte så illa för en som annars på sin höjd steker korv ! Myste på resten av kvällen med lite gotta & film.

På Lördag var det sjukt fint väder ute och jävligt kallt, Vi blev lite äventyrsfulla och åkte till Övertorneå för att besöka systemet och deras Ica som är bättre än i korpis, Åt en lyxlunch på sibylla innan vi återvände oxå ;D På kvällen lagade vi en riktigt god kyckling i sweetchilisås och sen kom några av Emils vänner förbi på några öl och sådär så det var trevligt :)

Söndag.. Helgerna går alldeles för fort och det var dags att åka hem, Tog en låång sovmorgon och senare på förmiddagen blev det lite bilfix i korpis och ja.. Sen hände det väl inte mycket mer innan jag åkte hem. Vi har ju varje dag hållit på och fixat med Odens bandage som ska läggas om, tassen ska luftas, man måste plasta in foten varje gång man ska gå ut och ja det är ett jäkla fixande men det verkar bli bättre för varje dag, Han har mindre ont, har börjat använda tassen litegrann ibland (han hoppar på 3 ben) blir piggare och mer "sig själv" och även lukten har förbättrat avsevärt - Först stank det typ genom bandaget och allt å det vätskade rätt mycket men som sagt det blir bättre för varje dag som tur var, Man är ju dödsorolig att det ska börja infektera eller nåt !



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0