Dan före dan..

Godmorgon ! Här är man uppe i ottan för att baka bröd minsann !
 
Nu hoppas jag bara att det inte blir pannkaka av mitt bröd, Risken finns nämligen då jag såå ordentligt följde receptet... "2 msk sirap var det ja".. "Men det var då satan vilken torr deg *dubbelkollar recepet* "Hehe oj... 2 dl var det visst". Så nu vet jag inte om jästen blev sur och började frysa istället för att jäsa och gotta sig när jag hällde i en massa kall sirap. Det återstår att se om en sisådär 3 timmar.. Först ska det jäsa en timme i bunken, en timme i sina formar och sen tar det en timme att grädda. Det där med brödbak är då inget för stressade människor..
 
Nåja. Jag har diskat oxå å nu ska jag ta en kopp kaffe innan jag fortsätter med alla göromål innan det är dag för jobb. 14.30 - 21 idag igen :)
 
 
*


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0