Niceville / The Help

Filmen jag såg idag var Niceville eller The help som den oxå heter.

"Skeeter är en ung flicka från södern som återvänder hem efter college och har bestämt sig för att bli författare men vänder upp och ner på sina vänners och stadens liv i Jackson, Mississippi när hon bestämmer sig för att skriva en bok där hon intervjuar de svarta hembiträdena som spenderat sina liv med att ta hand om de framstående sydstatsfamiljerna."



Jag tycker att den var jättebra ! Trots att den är 2h 20 min kändes den aldrig långdragen eller seg, man fastnade fort i handlingen och jag tycker den var väldigt gripande.

Jag kommer helt klart att läsa boken som filmen är baserad på !



Kommentarer
Martina (på jobbet..)

Åh, den boken är asbra- läs den! Visste inte att den fanns som film, måste jag se. :)

2012-04-08 @ 22:43:26
Elina

Jahaa okey då ska jag verkligen ta och läsa den snart så får du se filmen :D

2012-04-09 @ 13:14:31
URL: http://blow.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0