London Dag 3 - Fredag

Okey, Nu fortsätter jag på min sammanfattning av resan.

På Fredag steg vi som vanligt upp tidigt och vandrade längs hela Oxford street till Regent street där alla dyra stora märkesbutiker finns. Vi åkte Taxi därifrån till Towern, Eller Tower of London som är en stooor slottspark så gammal som från 1078. Där har kungafamiljer bott fram till 1600talet, hundratals människor har avrättats där och nu används det både som vanliga lägenheter (!!) och som förvaringsplats till alla dem brittiska kronjuvelerna !



Jag var inte imponerad av den Guidade turen vi gick där eftersom det var så oseriöst och guiden bara svamlade och drog en massa kassa skämt som alla då såklart skrattade åt. Man fick typ inte gå in i några byggnader och turen var jättekort - Inte värt pengarna. Men det var roligt att se iaf och ganska intressant med kronor, spiror, smycken och sådant.



Efter det åkte vi till Covent Garden och strosade runt lite, Väldigt fin del av London. Lite som gamla stan typ. Där finns även mängder av klädes & skobutiker ! Drack en good Frappuccino på Starbucks och sedan började vi gå tillbaka mot Oxford street dit vi skulle på Afternoon Tea !

Vi hade bokat Afternoon Tea på ett Hotell som heter Radisson Edwardian och där kostade det 15 pund per person och då fick man välja vilket te man ville ha och så fick man ett trevåningsfat till bordet med snittar fyllda med Lax, gurka och skinka. Såklart även Engelska scones (sjuuukt goda, går ej att jämföra med dem man smakat i Sverige), Clotted cream och sylt. Sen överst var det Macarons, Engelsk fruktkaka, morotskakemuffins, brownie och någon marängkaka.

Det var sjuuukt gott och vi åt tills vi sprack så det rekomenderar jag oxå alla att prova, Det var så gott att jag längtat efter det varje dag sen dess :D



Sen bar det av tillbaka till Hotellet där vi vilade upp oss inför middagen som blev en Pizza på en Italiensk restaurang, Jag hade sett fram emot att prova en riktig Pizza men det var ingenting jämfört med en flottig Turkpizza från Bergvikens Pizzeria !



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0