Whitetrash deluxe

Dem som tycker att jag klagar för mycket på andra människor kan sluta läsa... NU. För det är precis vad jag tänker göra nu.

Jag var nyss på Willys och handlade.. Alla vet ju att Willys är den billigaste affären så där brukar man få se lite alla möjliga slags folk men idag alltså.. Nivet hur tydligt man kan se på folk att "Dem där bor i en liten by och åker bara in till stan en gång varannan vecka för att stoooorhandla till alla sina barn" En sån familj stod framför mig i kön.. Pappan stod lutad över vagnen och visade ca 10 cm av sin ganska stora stjärt. Mamman hade glasögon från 80-talet, hår så risigt att det inte kan ha varit klippt sen samma årtionde, allihopa var dem väldigt tjocka och hade typ mjukisar uppdragna över magen. Uh

Deras vagn var förstås fylld till bredden.. Och det dem handlade var vad jag reagerade på mest. BARA hel/halvfabrikat av dem billigaste märkena pyttipanna, margarin, korv, köttbullar, frysta köttbullar, mer korv och såklart en massa coca cola.

Och sen då.. När jag kommer ut på parkeringen har dem fyllt hela bagaget med all mat, Pappan sitter i bilen och äter glass och Mamman ger just en cigarett till sin yngste son (ca 14 år).

Alltså missförstå mig inte nu.. Ni vet att jag själv älskar allt som är billigt, jag vill oxå bo i ett litet gammalt omodernt hus och bara åka in till stan för att handla, jag vill ha djur och ett eget trädgårdsland, jag bryr mig inte om mode och klipper mig själv hemma för att det är billigare än hos frisören. Det är inte det att jag ser ner på människor som lever så.. Men vad jag tycker är både sjukt och tragiskt är att "såna" människor ofta skiter fullständigt i att ta hand om sig själva.. Det dom äter är ju rena skiten och det syns ju på hur dem ser ut, trasiga gamla urtvättade kläder och ingen som helst vård av sitt yttre. Nä alltså jag lovar mig själv att jag kommer behålla min värdighet även när jag flyttat från stan.


Kommentarer
Malin

Nej, gud jag skulle inte ha hjärta att kasta bort möblerna....

Men tror säkert att det finns folk som gör det, dock inte jag!



I möbelväg vad gäller gammeldags möbler, så har jag än så länge bara en gustaviansk köksoffa, ett pelarbord jag tvingat mamma att ge mig, som dom har haft i massor av år... plus en stol jag köpte från en återvinningsstation.



Jag har mest gjort om nya saker, för att dom ska se gamla ut!!

Och jag älskar vitt.... möbler och andra saker blir så himla fina just i vitt.



Men tycker det är bra att det finns människor som bevarar möblerna så som dom faktiskt sett ut från början! :)

2010-06-20 @ 11:31:02
URL: http://blondinmalins.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0