Uuh..

Jag mår illa... Har haft jordens magknip oxå sen jag åt en tallrik yogurt till lunch. Brukar inte alls vara så känslig på mjölk så jag vet inté vad det kan ha berott på.

Jag har iaf fått endel gjort idag som att rensa ur den där stora lådan, duschat, diskat, dammsugit, skurat, vädrat sängkläder, dammat alla mattor, lagat mat.. Haft besök av Emma, druckit kaffe & surrat. Ja lite sånt.. Men nudå ? Vad ska jag göra nu ? Det är ju flera timmar kvar av kvällen och jag har varken ork eller lust att göra nånting. Är dödstrött men kan ju inte gå och sova såhär tidigt.



Gääääsp*


Kommentarer
Malin

Hej på dig!!

Det är nog en tolkningfråga skulle jag tro!!

Nu är det ju inte själva träslaget som jag vill bevara, utan själva möbeln.



Och sen tror jag det beror mycket på hur man har för övrigt i sitt hem.

Jag tycker att det är fult och smaklöst att blanda olika träslag till exempel.



Jag utgår från att ha enhetligt!! Men som sagt det är ju en smaksak som tur är.

Och när en möbel är gammal...kanske stått i ett ute förråd i massor av år...luktar lite skumt... det är in-nötta fläckar/ringar från saker som stått på möbeln, tycker jag det bara ser snuskigt ut.



Så det är det jag menar med mitt inlägg, och syn på detta... att jag ger möblerna jag köper lite "konstgjort andning".



Slipar bort eventuella skador och fläckar, och försöker rädda dom så gott det går :)

Och sen målar jag dom vita, eftersom jag gillar vitt och lantligt (shabby chic).



2010-06-19 @ 22:44:56
URL: http://blondinmalins.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0