En aktiv Lördag

Ojski pojski, Idag har jag varit riktigt duktig om jag får säga det själv !



Jag har;

- Dammsugit hela lägenheten
- Dammsugit soffan (Alla kuddar, under, runt om osv)
- Planterat tomater & basilika
- Planterat om en blomma
- Skalat, skurit och fryst in rabarber
- Handlat mat
- Lagat mat
- Diskat
- Dammat kuddar, filtar & täcken
- Rengjort själva spisen, bakom, under och på sidorna om den
- Torkat av fläkt och kryddhyllor
- Gjort en ordentlig ugnsrengöring (Gnidit in med såpa, värmt upp till 100 grader och sedan torkat ur samt skrubbat gallren med svinto)

Och nu kokade jag alldeles nyss en rabarberkräm, Mums så gott det ska bli med kall mjölk :) Hade både vaniljsocker och lite kanel i så det doftar ljuvligt här nu :)


Kommentarer
Clinen

Det låter som du varit en riktigt flitig husmor!

Jag blev nyfiken när du kommenterade om min lilla bägare. Kan du inte skicka en bild till min blogg så jag får se hur allt ser ut? Gärna var för sig och sammansatt om det går? Clinen

2010-06-13 @ 10:16:18
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0