Ja, Vad skulle dem tycka

Vad skulle alla feminister tycka om mig ?

På dagarna när Emil är på jobbet står jag hemma och lagar mat till nästkommande dags lunchlåda - Åt honom såklart. Lagar jag nånsin någon lunch åt mig själv ? Nej, Jag kan räkna på en hand de gånger jag lagat mat åt bara mig här, På över 2 års tid. Nej jag står där vid spisen och fixar och lagar det allra godaste jag kan hitta på. Där står jag vid spisen och stressar i mig själv en liten korvskiva med ketchup för att maten inte ska hinna brännas vid.

Och så tänker jag.. Har jag förvandlats till min Farmor ?

Jag kan verkligen se henne där hon står vid diskbänken och äter lite på en assiett medans alla män och barn sitter vid bordet. Hon häller upp mjölk när glasen blivit tomma, plockar undan disken, diskar, plockar fram kakor, kokar kaffe och serverar.

Men grejen är den, Att jag är så jävla omodern att jag inte tycker detta är förtryck, mansdominans, förkastelse och allt vad dem kallar det. Jag tycker det är helt naturligt och på sin plats - Att tjejen städar och lagar mat medans mannen lagar bilen och.. Ja vad gör dem mer ? Ser på tv kanske :D haha




Kommentarer
Helena

tror det beror mycket hur man är som person som du skriver. men du kan ju laga mat och baka=)

2009-11-03 @ 15:43:21
URL: http://viggo2008.blogspot.com
Elin

Och lagar bilen gör de kanske 2 timmar eller kanske 2 dagar under en hel månad. Vi lagar mat minst en gång per dag varje dag, tillochmed söndag! :P Nä jag tycker så att här i vårat hus får i alla fall micke också kämpa lite, inte mer än rättvist :) Dock vet jag inte hur han kommer undan varje jävla gång. Men de är en annan femma :P

2009-11-03 @ 16:10:50
URL: http://elinwikstroem.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0