Helgen

Nu ska jag sammanfatta allt vad jag gjort under helgen men förvänta er ingen välskriven roman, Jag är trött och lat :p


Fredag: Stressade hem i den olidliga värmen för att byta om och ta en kalldusch innan vi for upp mot Pajala. Resan var sjukligt svettig men jag bjöd oss på glass i Töre som svalkade lite ;) Stannade först i Fällan för att lämna av en huv som Emil hade med sig och sen i Pajala där baby bjöd mig på Pizza eftersom det skulle bli Köttsoppa till middag och det äter ju inte jag. Under kvällen gjorde vi inte så mycket... Tittade på hundvalparna, såg lite tv, tog en promenad, löste korsord och såntdär. Åskan och regnet kom, baby bastade och sen när vi väl skulle sova var sängarna osköna och kuddarna än värre. Jag fick väldigt lite sömn och vaknade med ont i nacke och rygg.

Lördag: På lördag morgon for vi till Finland för att tanka PÖ, Maskinen tog inte emot våra sedlar. Jag köpte godis för 1 Euro = 11 kronor och fick tillbaka 40 kronor i Euro när jag betalat med en hundring. Surt ! Tjejen i kassan kunde inte prata annat än finska och tydligen inte räkna heller. När vi kom hem sov jag en massa medans baby spelade tvspel och sen var det dags att laga middag... Grillat, stripes, sås och grönsaker. Mmm :) Packade våra grejer och sånt efter det och for till Korpis där vi skulle sova i sköna sängar :) Var först till Fällan men sen åt vi + såg film när vi kom fram och sen sov vi.

Och bara som övrig information så var hade lestisarna stormöte i Korpis i år. Muuulti med folk från massa olika länder kommer dit och har gudstjänster tillsammans och allt möjligt såntdär sjukt. Nåväl.. Var då mer folk i byn än jag nånsin sett förut.

Söndag: Idag - Sov ganska länge på morgonen och sen åt vi frukost, packade, kollade på tv och bara kände lugnet innan vi for mot Luleå. Det vart väldigt varmt i bilen idag med men tog inte så överdrivet länge. Kände lugnet, lagade middag och sov en stund nu på eftermiddan innan Älsklingen skulle åka vidare mot Umeå.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0