Distansförhållanden

Jag läste en blogg som just då handlade om distansförhållanden, Om man skulle våga satsa på det för att det är så svårt att hålla värmen i ett sånt förhållande. Men jag vill föra fram att det är inte så jobbigt, Det är inte hemskt och bara man vill så är det inte så svårt heller..

I 21 månader har jag själv haft ett distansförhållande.. 26 mil enkel väg, 2 Lediga dar i veckan att spela på och flera hundra kronor i resekostnader varje gång nån av oss åker till den andre, Över 4 timmar på en oskön överfull dödstråkig buss - Ner på Fredag och upp igen på Söndag. Men det är värt det ! Varenda jävla sekund, vartenda öre och varje uppoffring, Alla långa dagar utan varandra fyllda av saknad. Det har varit jobbigt många gånger men det har alltid varit så jävla värt det !

Alla skoldagar och viktiga prov jag har missat, Alla arbeten jag varit tvungen att stressa med i förväg och efterhand, Allt  tjorv för att hinna med bussar och få nån att hämta mig mitt i natten när jag kommer hem igen. Att  få 1050 kronor att räcka till när minst 600 kronor går till buss-resor, Alla andra saker jag skitit i för att hinna ta vara på den lilla tid vi får tillsammans. Alla jävla helger Emils jobb förstört med jouren.

Men å andra sidan så finns det inget jag anser viktigare att lägga mina pengar på än det som ger mig mest lycka, Allt jag har skitit i var ju bevisligen inte lika viktigt, Jag kan lätt stiga upp mitt i natten för att följa med Emil ut och kolla på när han lagar en lastbil långt ute i ingenstans, Jag har en familj som ställer upp och hjälper mig skjussar mig hämtar mig osv, Det finns alltid lov att vara med varandra på, man kan alltid klämma in varandra nånstans, man måste själva skapa tillfällen för att hinna träffas som tex när jag hade praktik i Umeå i 5 veckor.

Så vad jag försöker komma fram till är att man får ingenting gratis - Inte kärlek, lycka eller underbara förhållanden heller. Det kräver arbete och uppoffringar från båda två varje dag. Det kräver tålamod och omtanke. Tänker man bara på sig själv och sin egen vinning fungerar det aldrig, Men är du beredd att försöka är det precis lika underbart som vilket annat förhållande som helst och distansen kan man alltid göra nåt åt... Snart bor vi tillsammans. Varje dag tillsammans.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0