Min skärtorsdag

Finns ju ändå inget vettigt att göra och det börjar närma sig kväll nu så jag kan ju skriva vad som har hänt denna dag. (Kommer blir ett långt inlägg)

Jag och Mamma for till Mormor och hälsade på eftersom jag skulle kolla om det var nåt av några grejer jag ville ha och fick nästan en chock när jag kom dit. Det var nästan tomt i alla rummen för att hon hade kastat bort så mycket !!.. Ska berätta hur det har varit tidigare så ni fattar..

Sak-Rummet = Ett helt rum fullt med massvis av olika prylar
Lamprummet = Fullt med olika delar till lampor, oljelampor, fotogenlampor, tusentals lampskärmar osv
Sy-rummet = Ett helt rum med tyger, kläder, symaskin, strykbräda osv
Tavelrummet = Ett rum proppfullt med tavlor, ramar, maskiner,  sågar, glasskivor osv.

Som ni förstår har hon alltid varit en prylgalning och haft hur mycket saker som helst, Eftersom att jag älskar gammla grejer fanns det mycket jag ville ha.. Men inte nu. Nästan allt var borta. Undrar om det blir så automatiskt när man vet att man snart kommer dö. Att man börjar göra sig av med allt man har... Så himla synd iaf på så mycket fina dyra grejer som inte tllverkas längre.

Nåväl.. Jag tog med mig lite grejer därifrån. Vi fikade oxå åså innan vi for hem igen. När vi väl var hemma började jag laga mat och receptet hittar ni ju här nedanför. Åt middag och letade påskägg sen, Jag hade ju avbeställt mitt godis och fick 3 sorters te: Rooibos Jordgubb/havtorn, Ramses-Te och Kina krydd.

Någon stund efter det kom Baby-Älskling hit och var en sötosötis, Han for ju jättefort igen men vi hann då pussas å kramas lite så det var kul. Han fick då sitt påskägg då oxå :)

Sen dess kan jag inte påstå att jag gjort så mycket.. Sett sista avsnittet på Tv av Halv åtta hos mig och sen började jag förbereda mig inför muntliga delen till Nationella provet i Svenska B. Har valt text & bild samt skrivit ett Pm och börjat kladda lite på vad jag ska säga i mitt "Tal"

Här är grejerna jag fick: (Klickbara)


Ett tårtfat i glas


Skål med tillhörande fat


3 St snygga 60-tals lampkupor


Ett uppläggningsfat


Assietter


Och 3 pärlhalsband


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0