Färdigpausat

Ja, Jag ska börja blogga igen och vi sätter igång direkt med ett klagoinlägg. Det låter väl bra ? Om det inte gör det så skriver jag ett ändå för jag är så jäva irriterad.


Jag är irriterad på alla idioter idag som kallar sig Rockabillys, Alla är Rockabilly hit och dit. Men inte särskilt många verkar veta vad det egentligen är. Rockabilly är inte att sminka sig som om det var fest på blåkulla, Det är inte att ha den mest överdrivna frisyren, Inte heller om att klä sig med så många opassande tillbehör som möjligt.. Det är inte Leopard, Prickigt, Midjebälten, Svalor, Blommor, Klänningar, Gubbkepsar, Plåttriga smycken och mönstrade handväskor. Det är deffinitivt inte piercings och töjningar.

Det är inget annat än skrattretande när folk klär sig så och sen påstår sig gilla 50-tal. Hade nån sett ut sådär på 50talet hade de blivit placerade på en cirkus och ingen annanstans.


Och sen till musiken !, Det är inte Go getters eller andra nya "rockabillyband" där det enda man hör är ståbasen. Vet ni vilka som gjorde Rockabilly ? Jo det var Bill Hayley, Buddy Holly, Gene Vincent, Johnny Cash, Elvis Presley, Wanda Jacksson och liknande.

Såg ni några stört överdrivna tjejer till rockabillybrudar där? Nä, Där såg vi helt vanliga artister i enkla kostymer.


Visst får folk se ut som dom vill, Precis hur fan dom vill... Men man ska fan inte kalla sig nåt man absolut inte är.


Kommentarer
Emma

Fy fan vad bra skrivet. :)

2008-09-09 @ 12:04:58


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0