Tröttis

Jag hade tänkt skriva om en massa idag men det har lixom inte blivit av och nu är jag jättetrött så de blir väl ett kort bara. Idag på Samhällslektionen var de ett jävla tjat om att man måste hjälpa andra länder om man kan å blabla. VISST SKA MAN DET, Men sen när har det blivit Sveriges uppgift att lösa världsfreden och hungersnöden ? Jag tycker Sverige gör väldigt mkt för andra länder.. Skickar pengar, mat, kläder, sjukvård, bygger skolor, sjukhus och barnhem över hela världen. Sänder trupper för att hjälpa till i krigsdrabbade länder OSVOSV. Listan kan göras lång. MEN varje år kommer tusentals och åter tusentals invandrare till Sverige. Och vad löser man genom det ? Nä ingenting tycker jag.. Kriget fortsätter ändå i deras hemland.. Folk kommer hit där det redan är brist på bostäder och jobb. Klasser på dagis och skolor är redan förstora och lärare saknas.

Men i Sverige får man inte säga att invandrarpolitiken är helt åt helvete.. Man får inte tycka att invandringen ska begränsas och dras ner radikalt. Nej det får man inte för då är man rasist. Men hur jävla länge till är Sverige svenskt ? .. Vi sjunger inte längre våran egen nationalsång på våran egen nationaldag, För att alla är inte svenska. Vi har inte våra skolavslutningar i kyrkan längre som det har varit genom alla år.. För nä alla är ju inte kristna. Det ska byggas moskeér och muslimska friskolor. Det ska daltas och anpassas.. Det ska försörjas och tas om hand.

Men på vems bekostnad ?


image206



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0