Mmmm

Idag har jag ätit choklad i rent medicinska syften ska ni veta !

Som jag nämt tidigare får jag i mig alldeles för lite järn i min kost, dricker massor av kaffe som hämmar upptaget av det lilla jag får i mig och det gör mig då ofantligt trött.. Hela tiden.

MEN, Visste ni tex att 100g mörk choklad (70% kakaohalt) innehåller 15,2 mg järn vilket motsvarar 101% av det dagliga behovet då rekomenderad mängd för kvinnor i fertil ålder är 15mg om dagen :) Tyvärr innehåller choklad precis som kaffe det som gör att upptaget försämras så det blir lite mindre än det som kroppen faktiskt kan tillgodogöra sig. Men hallå, Choklad är gott och är det då nyttigt på det viset så är det ju bara en bonus ;)

I vanliga fall är min favorit Lindt's Excellence Chili


Och idag smakade jag denna som jag varit sugen på länge och den var SÅ GOD ! Tänk er chilichokladen fast med inslag av toblerone och krisp. Mmmums !

Anthon Berg Chili & Honey



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0