Måndag Morgon

Vaknade inatt av att Oden höll på och tvätta sig, Han gör alltid det vid 3-4 tiden varenda natt så jag steg upp för att kolla så han inte slickade bort sin socka.. Vilket han givetvis hade gjort så det var bara att börja rengöra tassen och ta fram en ny torr socka och sätta fast. När jag steg upp i morse hade samma sak hänt och denna gång hade han nog haft av den längre och hunnit slicka mer på pulpan som ändrat utseende lite.. Hundjäkel ! Sen då.. När vi går ut tejpar jag ju även en plastpåse runt tassen för att inte få in en massa snö och fukt och med den på brukar han alltid bara hoppa runt på 3 ben men nu sprang han runt på alla 4 som om inget har hänt, Inte för att hundar nu är så smarta men hur tror han att den ska kunna läka om han aldrig låter den vila.. Så typisk oxå nu när han fått ha den helt luftigt + tratten på hela helgen, Nu är det ju som bortkastat.

Tassen är rengjord åter en gång och nu är tratten på för resten av dagen, Har ringt till Djursjukhuset oxå så vi ska dit imorn på ett litet återbesök bara så jag kan få lite hjälp att se om det ser bra eller dåligt ut samt hur jag egentligen ska sköta den för jag känner mig rätt osäker nu. Kan man låta hunden sova med tratten på ? Kan man lämna dem ensamma hemma med tratten ? Som det verkar nu måste man ju göra det för att han inte ska slicka upp det jämt men samtdigt kan dem ju fastna i nånting om dem är ensamma och man inte kan hjälpa dem lös...

Åh vad jag önskar att detta aldrig hänt, det är så jävligt jobbigt oxå att vareeeeenda gång man ska ut är tvungen att packa in hela tassen bara för att ingen kan tillverka en hundsko som sitter på plats mer än någon enstaka minut.

Nu ska jag äta frukost och dricka kaffe.. Känner att mirr morgonhumör börjar surna lite utan dessa två livsnödvändiga ting. Jag är föresten ledig idag och imorn vilket är jäkligt bra så jag slipper lämna Oden själv.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0