Fredag !

Idag har jag varit ledig.. Tog en sovmorgon till kl 10 ungefär och sen har jag varit ganska effektiv men ändå haft en himla härlig och avkopplande dag !

Jag & Oden var ute på en jätteskön promenad här i Lahdenpää, Luften var sådär höstigt kall och klar och så är det ju så fint här ! På vägen gick vi upp en sväng i skogen där jag hittade ett bra blåbärsställe - Ska återvända dit och plocka lite nästa gång jag är ledig :) På vägen hem vart vi dock överaskade av regnet men det gör inte så mycket :p

Jag har sedan varit ute på gården och krattat allt klippt gräs, lekt med min lilla hund och sen gick vi in och städade. Så.. alla mattor är dammade och hela huset är dammsuget och skurat.. Ides aldrig dammtorka :)

God mat har vi ätit oxå.. Stekte pepparstek som vi åt med klyftpotatis och kantarellsås. Till efterrätt ska jag göra chokladbollar nu och sen ska jag duscha.. Tänkte sitta en sväng i bastun med gubben och ta ett fotbad i värmen :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0