Grand de luxe !

Nivet hur mycket jag tycker om att prova nya saker.. Ätbara saker vill säga !

Idag stod MAX nya burgare på menyn. Ett Grand deluxe mål.



Första intrycket är Woooow, Burgaren levereras insvept i ett tjockt guldpapper ! (Ja, jag är lättimponerad)

Lukten.. Ja, för att vara ärlig så luktar det höns.. Ja höns. Som i ett hönshus. Ni som bott på landet och haft djur fattar säkert..Inte äckligt och så utan mer bara skumt.

Allt på den här burgaren är egentligen sånt man aldrig har varit med om tidigare i snabbmatsvärlden, Brödet är av en helt ny sort bakat på flera olika mjöl för att bli så saftigt som möjligt och det är verkligen saftigt & mjukt.. Smaken på brödet gillar jag inte riktigt, den tar lixom över lite.

Köttet - En rejäl jävla biff på 160 gram, dubbelt så tjock som en vanlig burgare och heeelt annorlunda i konsistensen. Dem smakar och känns som riktigt kött ! Den är inte sladdrig och flottig, inte tunn och smaklös. Den är som en riktig burgare ska vara ! Enligt beskrivningen toppad med havssalt och ja den var salt.. Lite för salt kanske.

Dressingen är av majonästyp men är inte alls sådär sur som den på Supreme och maxmålet. Smaksatt med rostad vitlök, persilja, tryffel och den femte smaken utöver sött, salt, surt och beskt nämligen Unami. Dressingen är verkligen god och passar jättebra på burgaren.. Den är krämig, smakrik och väldigt mäktig. Om den smakar tryffel har jag ingen aning om då jag inte är fin nog för att äta såna saker till vardags haha.

Och det bästa av allt.. Salladen ! Jag älskar sallad på hamburgare och är såååå trött på dem där små fjuttiga brunaktiga, slemmiga,dressingdränkta stackars bladen man får i vanliga fall. På Grand deluxe får man massor av fräsch, krispig alldeles underbar sallad. En fräsch tomatskiva och det bästa av allt - Ingen ketchup ! :)

Kortfattat, Det här är en riktigt god burgare som gör skäl för sitt namn - Den är verkligen Grand deluxe på gott och ont. Om man slutar äta när man börjar bli mätt är den nog en riktig höjdare men om man gör som jag och pressar i sig hela blir det bara för mycket. Brödet är för mjukt och sött, köttet är för salt, dressingen är för mastig.. Ja det blir för mycket.

Ps. Köp bara en burgare och inte ett mål.. Jag är inte liten i maten men stripsen var heelt överflödiga.



Kommentarer
Åsa

han heter henning, ja fatta ingenting då han ringde haha :P



va har din stor tysk för tjänstevikt igentligen? tänkte den måst ju väga en hel del me den stor tanken du ha :P

2011-03-06 @ 19:18:22
URL: http://enkoppsprit.blogg.se/
Åsa

oj satan va tung haha! min väg bara 1300 kg :P

2011-03-06 @ 20:46:41
URL: http://enkoppsprit.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0