Dagens Rätt

Pluspoäng till mig som faktiskt fått tummen ur och lagat riktig mat idag trots att det bara är jag som ska äta. Har insett att det inte kommer funka att leva på nudlar och annat skräp nu framöver bara för att Emil inte är hemma så jag har skrivit "Veckans Meny" så jag vet vad jag ska laga varje dag :)

Idag blev det Thaikyckling med Ris och jag lagade en ordentlig laddning så jag har imorgon oxå då jag jobbar ganska länge. Till lunch idag blev det för övrigt en sallad på gurka, tomat, paprika, oliver och fetaost :)

Jag lagade denna rätt ungefär som vanligt, Jag brukar variera lite med smaksättningen men gjorde idag så som jag oftast gör.



2 Kycklingfileér
1/2 Paprika
1/2 burk minimajs
1/2 burk Kokosmjölk
1 Vitlöksklyfta
1,5 msk Sweet chili sås
2 tsk socker
 
Och sen Citron, Fishsauce, röd currypasta, peppar, ingefära, chili, cayenne och curry oriental efter smak :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0