Skrynkla inte dina dukar

Hej !

Jag har startat min dag med att stryka dukar och lite annat smått och gott som jag handtvättade igår. Så nu har jag plockat bort julen ordentligt. Hursomhelst så kom jag på att jag skulle dela med mig av ett användbart tips till er.

Det är ju lite jobbigt att först stryka dukarna och sedan vika in dem i skåpet så dem blir skrynkliga igen och måste strykas ännu en gång innan man kan lägga fram dem nästa gång.

Det här tipset funkar bäst på löpare. Så, Tejpa ihop två långa pappersrullar modell hushållspapper och sedan kan du helt enkelt rulla dukarna på den i lager utanpå varandra och dem blir inte minsta lilla skrynkliga ! :)



Kommentarer
Soppe - Nicole's Morsa

Tack :) Jag ska färga det svart igen, när håret repat sig efter alla slingsatser :(

2011-01-15 @ 10:33:37
URL: http://sbergdahl.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0