Texas Chili - Recept


Som vanligt ser ju då maten inte lika god ut som den var för detta gott folk var Delicious !

För att laga detta behöver du då.
Grytkött av nöt. Jag använde ca 700g älgkött
1 paket bacon
2 hela röda chilifrukter (eller mer)
1 tsk Sambal Oelek
2 charlottenlökar
2-3 vitlöksklyftor
1 lime
1 burk krossade tomater
33cl öl
1 Köttbuljongtärning
Oregano, Spiskummin, Chili, Cayenne, Paprikapulver, Salt och Koriander.

Detta är då alltså vad jag hade i min men orginalrecepter är braaa mycket starkare och har fler ingredienser men såhär gjorde jag och det vart supergött.

1. Knaperstek bacon skuret i bitar, Lägg undan och bryn köttet i baconflottet innan du flyttar över det i en gryta och steker det färdigt i olja.

2. Finhacka lök, vitlök och chili som du häller i grytan och sen ner med krossade tomater, öl, buljongtärning och en pressad lime.

3. Krydda och smaka av flera gånger under koktiden tills du tycker det ör gott. Grytan ska stå och puttra åtminstone 3 timmar ! Baconet sätter du i på slutet.

Sen serverar du det med bröd, gräddfil och sallad.
Här på bilden har vi baguetter som jag smörat och kryddat med persillade innan dem fick åka in i ugnen.



Kommentarer
helena

Ser gott ut jag ska prova göra den grytan

2011-04-15 @ 21:49:49


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0