En serie tillbringare & kannor Del 1

Jag har länge funderat på att dokumentera den lilla samlingen Tillbringare som pryder överskåpen i mitt kök. Endel av dem är mina egna men de flesta äger min Mamma.. Jag har dock turen att få härbärgera många av dem :D

Tips & rättelser från mer kunniga om årtal, modeller osv tas tacksamt emot :)

Dem 5 första kommer här :)

Nr1 är en liten 20-tals kanna från Arabia.


Nr2 är en av mina egna kannor, Rörstrands "Anette". Är den inte fin ?


Nr3 är en kanna av okänt ursprung märkt "Import"


Nr4 är helt omärkt och just denna kan jag inte riktigt bestämma mig, Är den ful eller snygg :D ?


Nr5 Är Uppsala Ekeby's 40-tals kanna "Anna" som jag vet finns även i rött.


Fortsättning Följer...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0