Köttfärsfyllda baguetter - Recept



6 st

6 Små baguetter (Jag använde såna som inte är färdiga utan ska gräddas 10 min)
400g köttfärs
Chili, vitlök, grädde,kryddor, tomatpuré, champinjoner, ost osv.

1.Fräs 2 pressade vitlöksklyftor i ordentligt med smör, stek köttfärsen, tillsätt färsk hackad chili och övriga kryddor samt tomatpuré. Häll i lite grädde och låt puttra smått så att färsen blir riktigt saftig och god (Det blir inte så gott med en torr färs i bröd så låt vätskan koka in så blir det inte rinnigt heller).

2.Sedan smörstekte jag färska champinjoner som jag saltade och pepprade lite.

3.Grädda bröden ett par minuter, sätt i fyllningen och lägg på ost innan du gräddar färdigt.

Mums :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0