One more try

Ja då var vi där igen, Jag har nu bestämt mig för att ta tag i mitt liv och bli lite mer hälsosam. Förhoppningsvis håller det i sig lite längre den här gången än det brukar. Det är ju inte så lätt alla gånger.

Det är ofta som folk säger åt mig att du behöver ju inte träna för du är ju redan smal eller du kan ju äta vad du vill utan att det gör nåt när du ändå inte går upp i vikt. Men det är ju inte riktigt det som är grejen och jag tycker inte det spelar någon roll om man är tjock eller smal när det kommer till saker som att fylla sin kropp med skit eller låta varenda muskel man har förtvina typ.

För jag tycker det är nog illa att jag varit med på högst 5 idrottslektioner de senaste 6 åren, att jag ALDRIG tränar på min fritid, att jag är 19 år gammal och redan har haft kontinuerlig värk i kroppen under flera års tid. Att jag vet så jävla väl hur viktigt det är med bra kost och motion - Men jag skiter i det när det gäller mig själv.

 
Därför ska jag nu göra ett nytt försök att dra ner på allt socker jag stoppar i mig, minska på mjölkproduktsintaget för min mages skull och för att inte bli andfådd av en kort promenad ska jag träna upp min kondition och sen även försöka att få liite bättre tränade muskler.

Jag skulle verkligen vilja börja med någon träningsform som skulle passa mig tex Pilates, Qigong, Yoga eller något liknande men det är ju inte så roligt att göra det själv. Någon som vill träna med mig :D ?



Kommentarer
Emma

Jag håller med dig totalt, det du skriver :) Bara för att man är smal så är det ju ändå dåligt för kroppen att proppa i sig massa skit. Vet inte om du provat det tidigare, men Yoga är jävligt roligt. Och mysigt på nåt sätt också :D Så jag tycker helt klart du borde prova det iallafall :)

2009-09-14 @ 16:10:13
URL: http://emmaolofssons.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0