Nostalgi-Tripp Godis & Glass

Jag lånade hem en bok idag från Kulturens Hus.
 Nostalgiboken om Godis & Glass



Och jag kan verkligen säga att den väckte många minnen...

Här är några av mina favvisar som liten.. Eller de jag minns bäst av olika anledningar.


Coco - Pappa brukade alltid köpa en Coco åt mig när vi var nånstans bara Han & Jag. Jag tyckte dem var så äckliga men vågade aldrig säga nåt med risk för att verka otacksam. Så varenda gång åt jag bara upp den och låssades som ingenting.


Emser - Som alltid finns och har funnits i min Mormors handväska, Sen min Mamma var liten tillochmed !.. Handväskan låg alltid i hallen så jag brukade tjuvta när Mormor inte såg ;)

  

Viol och Käck - Var också sånadär typiska "Få av pappa godisar"... Viol köpte vi på macken i Persön och Käck på affären i Rutvik. Så var det bara. Av nån anledning.

     


    




  
  


Kommentarer
Emma N

Såg dig när du stod i pakeringen idag..tänkte springa förbi å säga hej men du va bort när ja gick mot stan ..

2009-05-19 @ 16:17:21


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0