Någon som vet ?

Fick en anonym kommentar här om att jag skulle börja träna för att gå upp i vikt om jag inte gör det av mat.

Men nu undrar jag.. Som jag undrat många gånger förut. Det här med att man ska träna för att gå upp i vikt. Hur fungerar det egentligen?

Om man som jag har en sjuhelsikes förbränning som använder upp allt jag stoppar i mig medans jag latar mig framför datorn och sover. Vad skulle då hända om jag tränade ? Jag tror att själva tränandet skulle ta en massa mat-energi och när man tränar ökar ju även förbränningen.


Någon som vet hur allt detta funkar ?




Kommentarer
Anonym

vet inte exakt hur det funkar med förbränningen, men muskler bygger ju upp kroppen så att den blir "större" och muskler väger (mer än fett).

2009-05-22 @ 11:27:29
johanna

Om du börjar träna och inte fokuserar lika mycket på att träna kondition och fettförbränning utan bara värmer upp det som behövs och sen tränar du styrke, då går du upp i vikt av det i och med att du får mer och större muskler.

Precis som föregående skrev.

2009-05-23 @ 11:44:02


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0