Nyårsmat ?

Baby ringde idag och sa att han kommer hit på Nyår istället så nu ska jag ordna nån riktigt god mat åt oss :) Synd bara att han inte gillar riktigt samma mat som jag för jag hade gärna ätit nån förätt med typ skaldjur och nån god sallad till köttet i huvudrätten :D

Några förslag jag har är:
Fylld Fläskfilé
Fläskfilé i ugn med Sambal oelek
Fläskfilé fylld med cantadou och lindad i bacon
Pepparstek

Jag tror dock att det blir Fläskfile fylld med vitlöksost och sen inlindad i bacon och tillagad i ugnen, Hemmagjord grönpepparsås till det och god potatis (Vad för slags potatis har jag inte klurat ut ännu) men antingen hasselbacks, klyftisar, hemmagjorda strips eller nåt sånt för baby är inget fan av gratäng vilket jag är :D Mums

Till efterätt skulle det väl vara gott med någon pannacotta, mousse eller kanske en chokladfondant ? Jag vill ju gärna ha nåt sött med syrligt till.. Typ pannacotta med bär men baby haaatar ju bär haha min hopplösing. Ska klura vidare på efterätten.. Kanske chokladmousse på Mars ?

Har ni några tips kanske ?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0