Keep On Reading

Idag har jag börjat med Populärmusik från Vittula  även den av Mikael Niemi.. Tror det är 3e gången jag läser den nu och den är lika rolig varje gång.. Har du inte läst den så säger jag då GÖR DET ! Vet inte om jag tycker den är så bra för att jag kan känna igen mig i så mkt av den å hur det är "här uppe" eller vad det är.. Hursomhelst är den grymt rolig och jag har nästan läst ut den oxå nu.. Vilken nörd jag är :D Hihi.

image59
Han stack in lillfingret i näsborren, De andra fingrarna var för grova för att rymmas.
Jag gjorde likadant. vi grävde ut varsin kråka. Han stack sin i munnen och svalde.
Själv tvekade jag. Då strök han kvickt av min kuse och svalde den också.
Jag förstod att han ville bli min vän.

Våra föräldrar var inga, Våra förfäder hade betytt noll för den svenska historien
Våra efternamn kunde inte stavas, Än mindre uttalas.
Våra hembyar var för små för att synas på kartorna,
Vi hade dom sämsta resultaten på standardproven i hela riket.
Vi hade inget bordssick, Vi hade mössan på inomhus
Vi plockade aldrig svamp, Undvek grönsaker
och hade aldrig kräftskivor.
Vi kunde inte konversera, Inte deklamera.
Inte slå in presenter eller hålla tal.
Vi bröt på finska utan att vara finnar, vi bröt på svenska utan att vara svenskar.
Vi var ingenting.


Åh, Jag gillar den här boken :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0