Det går framåt

Vi har alltid tidigare tyckt att Oden är tröglärd vad gäller trix och sådant.. Jag jämför såklart med Troja som hade jättelätt för det så jag kanske varit lite partisk oxå men nu tror jag faktiskt att vi bara haft för ointressanta belöningar för att han ska ha idats bry sig :D

Igår skulle vi träna in lite kommandon som hjärngympa och hade delat Dentastix (som han älskar) i mindre bitar till belöningsgodis. Då kunde han minsann vacker tass och stå på bakbenen på några minuter haha :D Nu tror jag vi ska lära honom att dansa på bakbenen för han har rätt bra balans och följer efter några steg för att få godisen :)

Igår slipade vi även en till tass men vi fick ta den i två omgångar för att han fått för sig att han ska springa iväg, dra bort tassen, inte komma tillbaka osv när vi håller på och slipar. Så trist när det gått så himla bra hittils.. Vet inte vad han har fått för sig. Och hur ska man göra då ? Vi kan ju inte låta han lära sig att om han tjorvar och håller på så slipper han och vi vill inte hålla fast/tvinga honom heller för då kommer det ju helt klart bli en negativ upplevelse för honom och han kommer inte att tjorva mindre. Hur skulle ni gjort ?


Räcker ut tungan ;D



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0