Mycket ska man höra innan öronen trillar av..

Hejhej !
 
Onsdag idag, Jag är ledig.. Ska alldeles strax åka iväg på första tillfället av min Meänkieli-kurs, Vem kunde tro det lixom ? Hade någon sagt till mig för ett par år sen att när jag är 22 kommer jag att bo i en liiten liiten by utanför ett liitet liitet samhälle, jobba på ett äldreboende och gå i kurs för att lära mig Tornedalsfinska hade jag nog skrattat ihjäl mig. Livet kan verkligen ta oväntade vägar... :p
 
Nåja.. Just nu kan jag då inte se mig själv nån annanstans, jag är verkligen nöjd med mitt liv och det måste väl vara ett gott tecken :)
 
Nej, nu måste jag gå ut och starta bilen så den där förbannade isskorpan som ligger över hela rutan kan tina bort. Jag håller på och funderar på om jag ska åka till Luleå redan ikväll eller om jag far imorgonbitti. Planen är att göra en massa ärenden, gå i affärer och sånt imorn så det vore skönt att åka redan ikväll så har man mindre stress, måste inte stiga upp tidigt etc men samtidigt ligger det en sån sjuukt hal isskorpa även på vägarna så det känns lite risky att åka i den halkan... Samtidigt kan det ju vara lika halt eller värre imorn så. Måste fundera på hur jag ska göra...
 
Ska föresten skicka in en ansökan till en utbildning idag, något som jag velat göra lääänge ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0