Det bästa av allt - Rona Jaffe

Och så en bok jag verkligen älskade..

Det bästa av allt skriven av Rona Jaffe.



Den här boken brukar beskrivas som 50-talets Sex and The city och det stämmer verkligen. Vi får följa dem 4 tjejerna Caroline, April, Gregg och Barbara som alla är i 20års åldern och kommit till New York för att uppfylla sina drömmar. Eftersom boken är skriven och utspelar sig på 50-talet är det en hel del som skiljer sig från idag men samtidigt är det väldigt mycker som är sig likt.. Kärlek, skvaller, sex, karriär och vänskap.

Jag kunde knappt lägga den ifrån mig och ibland läste jag tillochmed längre ner på sidan innan jag kommit dit för att få reda på vad någon skulle säga eller göra ;D

Jag tyckte tyvärr att slutet kunde varit annorlunda men annars får den helt klart en 5a :)



Kommentarer
tilde

så du flyttar till huset där borta?? vad kuuul :)

2012-05-12 @ 18:45:59
tilde

jahaaa har ni köpt eller? i samma by? :) jo vi ska hyra huset av pappa tills vi har råd att köpa ;)

2012-05-12 @ 21:37:26


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0