Dagen D

Today is the day it has do be done !
 
Uppe med tuppen har man varit även denna lediga dag, Har en hel lista med saker som ska göras.. Måste stressa fram allt julpynt eftersom jag inte fick pynta i förväg när jag hade gott om tid åsså jobbade jag ju hela adventshelgen så.. Tjoff tjoff fram med allt ! Måste såklart städa innan dess oxå men det känns så lagom lockande att gå ut och piska mattor i -20 ;D
 
Disken är då avverkad och en kakdeg ligger i kylen och mognar, Det blir Skurna Pepparkakor idag. Till middag blir det en skinkstek !
 
Tvättmaskinen jobbar och räkningar är betalda, sängkläderna ska bytas och badrummet ska skrubbas. Har en bunt oinslagna julklappar som ska få sitt...
 
Ja.. Ni ser. Så kommer min dag att se ut ! Skulle behöva gå ut på en promenad med gubben men för en stund sen såg jag en stoor lös Jämthund utan ägare springa in på våran gård så nu är jag rädd.. Tänk om den äter upp Oden ?
 
Bilden har jag tagit på servir.se och receptet kommer från Sju sorters kakor :)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0