Gröna saker



Jag gör mitt bästa för att äta lite mer grönsaker.. Det är ju helt stört - Jag tycker i stort sett alla grönsaker är goda men ändå ids jag inte tillaga några ? Jag skyller som vanligt på Emil att jag inte får sätta nåsånt i maten men man kan ju faktiskt göra vid sidan om åt sig själv bara.. Faktiskt.

I förrgår lagade jag ju Lax och potatis åt Emil men gjorde broccolimos åt mig själv, Jättegott var det och blev över till dagen efter så då åt jag broccolimoset (Okey det är mer en gegga eftersom jag mixar broccoli med creme fraiche och denna gång även vitlök) med pasta och så smörstekta champinjoner till det medans Emil fick korvstroggis. Göttinamnam men jag tycker det är väldigt stressigt att stå med hundra olika grytor så det är väl därför jag oftast tar den enkla vägen..

Nånå... Idag blir det grönsaksfritt ;) Thaikyckling och ris som jag ska gå och laga NU. Sen åker vi till Storheden och handlar maat :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0