Glass i stora lass

Nu är våren här (Nåja.. alla vet väl hur mycket det har snöat snöat hela dan idag) MEN alla vårens nya glass-smaker har ju börjat komma ut och man är väl inte sämre än att man testar :D

Cornetto har kommit ut med 3 nya i en serie som heter Enigma, Magnum har 2 nya och såklart lite nya barnglassar.


Jag köpte Cornetto Enigma Vanilj & Hallon. Den kostade 18 kronor, var för liten för det priset och smakade inte gott heller. På tok för mörk choklad och hallonripplet smakade på nåt sätt lite spritaktig. Som om man åt glass med hallonlikör i och så alla mörka chokladbitar som var beska och smuliga. Nä, Den köper jag inte igen :)

Det som gör mig förfärad nanting är att - Cornetto har tagit bort alla sina gamla smaker för att ersätta dem med dessa 3 nya. Fyfaaan. Vad är en sommar utan Cornetto jordgubb ? Utan Cornetto citron ?


Emil köpte Daim pear dream. Jag trodde att den skulle smaka som chokladen daim kom ut med här tidigare som hade en fräsch smak av päron och lite lätt mint. Men den smakade vanlig daimstrut fast med bigpack päronglass i. Den kommer jag inte heller att köpa igen.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0