Try it

När jag ändå skriver om nya saker jag smakat... Vilket för övrigt börjar bli allt mer förekommande här på bloggen. Jag kanske skulle göra en "Provsmakar" kategori hehe :D

Här kommer tips på 2 smaksatta förvånansvärt goda öler. Billiga var dom oxå.. 16 kronor om jag inte minns fel.



Den här Körsbärsölen tyckte jag var jättegod. Den var syrlig och hade tydlig smak av körsbär men ändå öl - Fast godare än öl. Haha en väldigt bra kombo alltså. Däremot vet jag inte om det var för att flaskan blivit blöt och det börjat rosta kring kapsylen eller om den verkligen börjar smaka jättemycket metall på slutet ?! Jag kan ha inbillat mig oxå..



Denna öl med smak av Jordgubb var lite mildare eller mer naturell i smaken men den var ändå god och väldigt lättdrucken precis som körsbärsölen, Dem är långt ifrån lika söta som cider men inte sådär mastiga som öl heller så det är nog därför jag gillar dem :) I den här hade det dock fått vara mycket mer kolsyra för min smak.. Kändes så avslagen !



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0